Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Institut za promociju znanosti i edukacije s ponosom najavljuju trodnevni program u povodu nacionalne kampanje „Hrvatska volontira 2025.“, koja i ove godine okuplja tisuće volontera i volonterki diljem Hrvatske u promicanju društvene solidarnosti, međugeneracijske podrške i aktivnog građanstva.
Od ponedjeljka 19. do srijede 21. svibnja 2025., Fakultet će biti domaćin niza javnih edukativnih i interaktivnih aktivnosti usmjerenih na izazove odgoja i obrazovanja u digitalnom vremenu, s posebnim naglaskom na mentalno zdravlje, digitalnu sigurnost i ulogu zajednice u zaštiti djece i mladih.
Program započinje u ponedjeljak, 19. svibnja 2025. u 11:00 sati u Svečanoj dvorani (P31) promocijom knjige „Dvostruka igra – lažni profil“ autorice Rosie Kugli, koja kroz psihološku i angažiranu prozu otvara pitanja identiteta mladih u virtualnom prostoru. U programu sudjeluju autorica, prof. dr. sc. Tena Velki i izv. prof. dr. sc. Gordana Lesinger, a ulomke iz knjige interpretira prof. art. Mira Perić, u trajnom zvanju.
Istoga dana, u 12:30 sati, slijedi okrugli stol pod nazivom „Digitalno djetinjstvo – izazovi i odgovornost“, koji okuplja stručnjake iz područja obrazovanja, prava, zdravstva, sigurnosti i civilnog društva. Rasprava će se baviti temama poput digitalne ovisnosti, cyberbullyinga, emocionalne isključenosti i društvene odgovornosti institucija, uz sudjelovanje panelista: Rosie Kugli, autorica knjige „Dvostruka igra – lažni profil“, prof. dr. sc. Tena Veliki i izv. prof. dr. sc. Gordana Lesinger, Izabela Pleša, mag. educ. philol. croat, Kognitivna Muza te Robert Škorvaga Predstavnik Policijske uprave osječko-baranjske (projekt „Živim život bez nasilja“). Okrugli stol moderirat će Dora Dulemba, mag. prim. educ.
Promociji može pristupiti i putem zoom-a s podacima: korisnik: zoom3@foozos.hr
zaporka: FoozosZoom03
U utorak, 20. svibnja 2025. od 8:00 do 12:00 sati u Svečanoj dvorani (P31) održava se „nastavni dan“ pod nazivom „Offline za bolje online – mladi, emocije i digitalni izazovi“. Studenti smjerova Rani i predškolski odgoj te Učiteljski studij pripremili su šest tematskih radionica otvorenih za učenike, roditelje i širu javnost. Radionice se bave ključnim pitanjima današnjice:
- prekomjerno korištenje ekrana i digitalna ovisnost,
- prepoznavanje i prevencija vršnjačkog nasilja,
- emocionalna isključenost i potreba za pripadanjem,
- razvoj empatije u digitalnom okruženju,
- utjecaj društvenih mreža na identitet djece i mladih,
- medijacija i rješavanje online sukoba.
Riječ je o edukativnom i osnažujućem susretu koji povezuje studente, buduće odgojno-obrazovne djelatnike, s obiteljima i zajednicom – u zajedničkoj misiji stvaranja zdravijeg i sigurnijeg okruženja za djecu.
Program završava u srijedu 21. svibnja 2025. od 10:00 do 11:00 sati debatom pod nazivom „Klik do konflikta: Jesu li odrasli zakazali u zaštiti mladih?“. Studentski timovi raspravljat će o odgovornosti odraslih – roditelja, nastavnika, institucija – u digitalnom odrastanju djece, uz sudjelovanje žirija sastavljenog od stručnjaka FOOZOS-a. Ova dinamična forma argumentirane rasprave potiče kritičko mišljenje, otvorenost za različita stajališta te uključivanje mladih u oblikovanje obrazovnog i društvenog prostora u kojem žive.
U sklopu edukativnih aktivnosti predstavlja se i virtualna izložba plakata pod nazivom „Pravila digitalnog bontona“, namijenjena djeci predškolske i rane školske dobi. Izložba donosi vizualno privlačne i edukativne prikaze pravila ponašanja u digitalnom okruženju, inspirirane domaćom i stranom dječjom literaturom te pjesmama koje na djeci primjeren način progovaraju o online kulturi, vršnjačkom nasilju i sigurnosti na internetu.
U vremenu kada djeca odrastaju okružena ekranima, algoritmima i digitalnim identitetima, odrasli snose sve veću odgovornost za prepoznavanje i prevenciju rizičnih ponašanja. Ovaj trodnevni program nije samo formalni doprinos volontiranju – on je poziv na akciju, solidarnost i međugeneracijski dijalog.
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti prepoznaje svoju ključnu ulogu u oblikovanju budućih učitelja i odgojitelja – onih koji će biti prva linija podrške djetetu, kako u fizičkom tako i u digitalnom svijetu.